Be abejo, nebūtinai vien tik moterys yra papuošalų gerbėjos. Tačiau, galime pripažinti, jog moterys vis gi labiau yra linkusios dabinti savo gražią išvaizdą papildomais aksesuarais. Tam pritarti galima ne tik iš savo asmeninių patirčių, bet ir iš psichologų pastebėjimų. Šiame straipsnyje visa tai ir aptarsime.

Socialiniai faktoriai ir istorija

Tiek senesniais laikais, tiek priešistorės metu, buvo įprasta, kad vyras atlieka daug fizinio darbo lauke ar netgi labai toli nuo gyvenamosios vietos, o moteris lieka prižiūrėti būstą, rūpintis vaikais. Atėjus žiemai, darbų sumažėdavo tiek vyrams, tiek moterims. Vyrai dažniausiai užsiimdavo aprūpinimu malkomis, lengvais paruošiamaisiais darbais. Moterys, tuo tarpu irgi dirbdavo jau kažką lengvesnio, o, neturint ką veikti, pradėdavo siūti, kurti papuošalus, rūbelius sau, vaikams ir vyrui. Taip po truputį išsivystė moterų pomėgis puošti, kurti, daryti kažką gražaus. Iš to išaugo dar ir polinkis puošti save, namus, savo mylimuosius žmones.

Tiek istorikai, tiek neurologai, tiek psichologai sutinka su vienu dalyku – žmonių smegenys, minčių procesai ir elgesio modeliai bei įpročiai sunkiai pasikeitė per visą egzistavimo laikotarpį. Būtent dėl šios priežasties vis dar šiuolaikinėje visuomenėje moterys yra labiau linkusios pirkti ar gaminti papuošalus bei juos dėvėti.

Menas ir saviraiška

Kiekvieno papuošalo – nuo tatuiruotės iki auksinės grandinėlės, tikslas yra perteikti kažkokią žinutę. Nebūtinai tiesiogiai, nes tai padaro net ir mūsų pasąmonė. Moterys yra labiau linkusios rinktis papuošalus dėl šios priežasties – tiesiog nori pasakyti kažkokią žinutę pasauliui. O dabar tai yra netgi labai lengva, nes komercijos galimybės internetu palengvina sklaidą ir praplatina pasirinkimą. Kitaip nei prieš šimtus metų, šiandieninės moterys pasinaudoja šiomis galimybėmis ir vis dažniau įsigyja papuošalus net neišeidamos iš namų.