Gūžiniai kopūstai – tai pigi, skani ir labai plačiai Europoje paplitusi daržovė. Ji turi labai daug naudingų angliavandenių, vitaminų, idealiai tinka rauginti, taip keliant naudingųjų enzimų kiekį produkte. Patiekalų iš šio produkto galite rasti tiek slaviškose valstybėse, tiek vakarų Europoje ar net šiaurės Amerikoje. O ką gi naudinga žinoti apie šių daržovių auginimą, naudą bei paruošimą?

Gūžinių kopūstų sodinimas ir priežiūra

Dirvą, kurioje augs gūžiniai kopūstai, būtinai patręškite. Be abejo, jeigu turite galimybę, naudokite natūralias trąšas, kompostą. Tačiau, žinokite, kad be trąšų, kopūstai tiesiog neaugs tokie dideli, skanūs ir sultingi, kaip yra įprasta. Kai kurios kopūstų rūšys reikalauja juos kiek padaiginti prieš sodinant į dirvą.

Kopūstų paruošimas, nauda

Net ir švieži kopūstai idealiai tinka valgyti, turi daug amino rūgščių, naudingųjų angliavandenių ir žarnyno veiklai naudingų enzimų. Galite daryti šviežių kopūstų salotas, kurios Lietuvoje yra itin populiarios ir pripažintos sveikomis. Taip pat jeigu turite laiko, galite kopūstus sūdyti, rauginti. Šių procesų pagalba kopūstai yra apdorojami, ko pasekoje dėl fermentacijos atsiranda dar daugiau enzimų, vitamino C ir aminorūgščių. Iš kopūstų taip pat galite gaminti daug įvairių patiekalų. Šis produktas yra populiarus visame pasaulyje, o tokios lietuviškos „legendos“, kaip balandėliai bus dar skanesni, kai bus pagaminti iš šviežių gūžinių kopūstų. Neįprastų skonių gerbėjai taip pat gali rasti puikių receptų su gūžiniais kopūstais. Gurmanai iš jų netgi gamina ledus, gardina gūžiniais kopūstais desertus ar naudoja kaip pyragų įdarą.

Tad, nebedelskite, pasirūpinkite žieminėmis atsargomis, vitaminais ir pasigaminkite kažką skanaus iš tikrų, natūralių gūžinių kopūstų!